Home / Sports / تنها در سایه همدلی و وحدت می توان شاهد آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت بود/باید از فضای فراهم شده در جهت جلب مشارکت ها استفاده کرد

تنها در سایه همدلی و وحدت می توان شاهد آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت بود/باید از فضای فراهم شده در جهت جلب مشارکت ها استفاده کرد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت،در جلسه عصر پنجشنبه و پس از سخنان آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت، اوسط هاشمی استاندار، ریگی رییس اتاق بازرکانی زاهدان و تعدادی از رئیسان اتاق ها، معاون اقتصادی رئیس جمهوری به سخنرانی پرداخت.
دکتر نهاوندیان در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مردم عزیز و شریف استان سیستان و بلوچستان و بازدیداز توسعه فعالیت های عمرانی و اقتصادی در این منطقه و تبریک عید سعید قربان گفت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد پیوند بخش های خصوصی و دولتی در قالب اتاق بازرگانی استان در این منطقه هستیم و این نشانه رونق فعالیت هاست و بسیاری از موضوعاتی که در گذشته برای استان بحث می شد امروز محقق شده است و باید این پیوند و همدلی بین اقشار مختلف اجتماعی در استان حفظ شود.
وی ادامه داد: با همدلی و همراهی می توان از همه موانع عبور کرد و در این میان ضرورت توسعه اقتصادی این است که سکانداری اقتصادی در بخش خصوصی باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی مجددا در بیانات اخیر تاکید فرمودند که باید دولت از تصدی ‌گری فاصله بگیرد و نقش هدایتی و حمایتی داشته باشد.
نهاوندیان تصریح کرد: به رغم همه محدودیت ها در کاهش درآمدهای نفتی، دولت سرمایه بانک ها را افزایش داده که به معنای افزایش قدرت ارائه تسهیلات به بخش خصوصی در راستای توانمندسازی است و باید از این فرصت نهایت بهره برداری صورت بگیرد.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان شد: همه حمایت ها و پشتیبانی ها در صورتی مفید خواهد بود که بخش خصوصی هم در راستای توانمندسازی خود گام بردارد و لازمه این مهم ایجاد فضای رقابتی و رشد در درون بخش خصوصی است و باید قهرمان بشوند به جای آن که با حمایت های غیر منطقی و غیر هدفمند در حالت نوزادی باقی بمانند و نتوانند در فضای رقابتی جهانی و بین المللی حضور پررنگ داشته باشند.
نهاوندیان به اشاره به توسعه کشور گفت: باید در بخش خصوصی مطالعه دقیق از عرضه و تقاضا و شناخت از محیط پیرامونی شکل بگیرد و در فضای رقابتی می توان اقدام‌کرد و از جمله وظایف اتاق های بازرگانی در اختیار گرفتن مشاوران متخصص آشنا به حوزه های بین المللی است تا فضای رقابت در عرصه جهانی را فراهم کنیم.
وی افزود: در سیاست دولت کشورهای همسایه اولویت تجاری و اقتصادی هستند و باید در تعامل متقابل و اتکا اقتصاد و تجارت به یکدیگر پیوندهای متنوع و غیر قابل گسست را ایجاد کرد و این سرمایه عظیمی است که می تواند نسبت به کشور های دیگر از اهمیت ویژه برخوردار باشد و تاکید می کنم سیاست قطعی دولت در ارجحیت دادن به تجارت در سطح همسایگان و منطقه است.
نهاوندیان اظهار کرد: دولت باید در قالب پروتکل ها، مذاکرات و رفع موانع زمینه های لازم را فراهم نماید و اتاق های بازرگانی باید با رفت و آمدهای مستمر و شناخت بازارهای کشورهای همسایه به بازرگانان و تجار کمک کنند و مفهوم خانواده واحد همانا شناخت دقیق از محیط و انتقال آن به اتاق های سراسر کشور است برای بهره برداری های لازم و دقیقی که لازمه توسعه اقتصادی است.

**باید از فضای فراهم شده در جهت جلب مشارکت ها استفاده کرد.
نهاوندیان در ادامه افزود: شعار انتخاباتی دکتر روحانی با عنوان آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت در حوزه اقتصاد فرصت دقیق و مهمی است برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی که بتوانند در این فضا فعالیت نمایند و به رشد و توسعه کشور و پیشرفت کمک کنند.
وی اظهار کرد: دولت از آحاد مردم که وارد این فضا برای رشد و توسعه می شوند حمایت خواهد کرد و این مهم در استان سیستان و بلوچستان از اهمیت بیشتری برخوردار است و زیرساخت های جدی و عمده ای که در طول سال های ایجاد شده می تواند نقش انکارناپذیری را در منطقه آسیا به خود اختصاص دهد و البته باید در این‌ میان امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری را با جدیت و اولویت تامین و تثبیت کرد.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر توسعه اقتصادی افزود: استان در زمینه معدن بی تردید در آینده به قطب مهم اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد و در دهه آینده شاهد رشد بی نظیری در حوزه اقتصادی استان خواهیم بود.
وی به همدلی و وحدت به عنوان ضرورت انکارناپذیر اشاره کرد و یاد آور شد: همه آنچه امکان بروز و ظهور دارد در سایه وحدت و همدلی محقق خواهد شد و در طول تمام این سال ها همین عامل موجب پیروزی های بی نظیر ملت در برابر فشارها و تحریم ها بوده و باید این وحدت کلمه و همدلی را حفظ کرد و پایدار نگهداشت که رمز موفقیت در تمامی عرصه ها خواهد بود
دکتر نهاوندیان در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های پیش بینی شده بتوان گام های جدی تری را با همکاری بخش های مختلف استان و همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی تدبیر و اجرا نمود.
معاون رئیس جمهوری در سفر به زابل و زاهدان چندین طرح عمرانی را افتتاح و از طرح آبیاری 46 هزار هکتار دشت سیستان بازدید کرد.
شبس**1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /* www.irna.ir

Check Also

The visit of Prime Minister of Korean republic to Tehran

At the time, Iran's relations with North Korea were very good because of its support …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *