Home / Economy / ایستادگی تا پای جان/برائت از مشرکین به شایستگی برگزار شد

ایستادگی تا پای جان/برائت از مشرکین به شایستگی برگزار شد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج در عرفات،‌ امروز در مراسم برائت از مشرکین،‌ زائران ایرانی بیت الله الحرام در قطعنامه ای 10 ماده ای دخالت های آمریکا در امور کشورهای اسلامی را مصداق واقعی بی اعتنایی به حق ملت ها در تعیین سرنوشت خویش دانستند و هرگونه تلاش کشورها برای عادی سازی مناسبات با رژیم کودک کش صهیونیستی را موجب ایجاد خلل در صفوف مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی دانسته و آن را محکوم کردند.
در حاشیه این مراسم برخی زائران از ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان می گفتند، برخی تاکید داشتند که تا آخرین نفس در این راه ایستاده اند و تعدادی از زائران هم بابت توجه بعثه مقام معظم رهبری برای برپایی این مراسم قدردانی می کردند.
زائری از تهران می گفت: پیام این مراسم به مسلمانان، حفظ وحدت ویکپارچگی در برابر رژیم های سلطه گر است.
زائر دیگری که خود را سیدجمال الدین میرجعفری معرفی می کرد،‌ با ابراز رضایت از نحوه برگزاری و نظم مراسم می گفت،‌ خوشحالیم که با آرامش این مراسم برگزار شد.
وی ادامه داد: پیام من به رژیم صهیونیستی و آمریکا این است که ما در هر حالتی که باشد از جان و وجودمان تا سر حد جان برای نابودی آنها ایستاده ایم.
او اشاره ای هم به برگزاری حج امسال کرد و گفت: مناسک حج بسیار عالی بود و تمام تبلیغات آنها درباره برخوردهای در فرودگاه، هتل ها و حرمین در مکه و مدینه، صحت نداشت و با همه مشکلات،‌ مناسک به بهترین شکل در حال برگزاری است.
سید داوود سجادی فرد زائری از کرج نیز در این باره اظهارکرد: مراسم خوب بود؛ برائت از مشرکین در شان جمهوری اسلامی برگزار شد و پیام رهبری بسیار عالی و رسا بود.
وی به استقبال خوب زائران ایران از این مراسم و حضور پرشور آنان اشاره کرد و ادامه داد: اصل حضور زائران ایرانی در مناسک امسال بجا بود و جایز نیست که جای ایران در چنین مناسکی به این مهمی خالی باشد.
او گفت: علی رغم همه تبلیغات منفی که صورت گرفت اما حج تمتع به خوبی درحال برگزاری است و باید از برگزار کنندگان بویژه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای توجه به برپایی حج قدردانی کرد.
زائر دیگری از کرج نیز نزدیک آمد و در جمع سایر شرکت کنندگان در مراسم برائت، ‌گفت: یکی از روزهایی بود که مراسم برائت از مشرکین خیلی خوب و با انسجام برگزار شد.
وی افزود:‌ این یک هدف کلی برای تمام مسلمانان جهان است در حقیقت مبارزه با آمریکا و بویژه اسرائیل و اینکه مسلمانان نباید خودشان را در دام ابرقدرت ها قرار دهند.
او اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند که مسلمانان باید به فکر اتحاد و مبارزه با دشمنان باشند.
این زائر ایرانی به برگزاری منظم مراسم برائت اشاره کرد و گفت: بسیار از زائران تمایل داشتند حضور گسترده تری در این برنامه داشته باشند اما با وجود در نظر گرفتن فضایی مناسب،‌ به دلیل استقبال کم نظیر زائران، برخی نتوانستند حاضر شوند.
وی با بیان اینکه امسال یکی از بهترین مناسک حج را پشت سر می گذاریم، گفت: حج، بی نظیر است و هیچ موسمی سراغ نداریم که مانند این مناسک، از نژادها،‌ گویش ها،‌ تصورات و مذاهب مختلف در عین یکپارچگی و اتحاد همه گرد خانه کعبه می چرخند، در عرفات وقوف می کنند و به مشعر و منا می روند و این چنین اتحاد خود را به رخ جهانیان می کشند.
زائران ایرانی امروز عصر و از ساعت 15 به وقت محلی پس از خواندن دعای روحبخش و ملکوتی عرفه، آماده رهسپاری به مشاعر خواهند شد تا پس از وقوف در مزدلفه فردا راهی سرزمین منا شوند.
اجتمام**1933*شبس*1488 *دریافت: بهروز سلطانیان* انتشاردهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /* www.irna.ir

Check Also

Russia’s Astrakhan welcomes Iranian entrepreneurs

In a meeting with Iran's consul general Mahdi Akouchkian on Thursday, Irina Azarova expressed confidence …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *