Home / Culture / نشتی مخزن کشتی نفت کش منشأ آلودگی ساحل بندر مجیدیه ماهشهر اعلام شد

نشتی مخزن کشتی نفت کش منشأ آلودگی ساحل بندر مجیدیه ماهشهر اعلام شد

ایرج سلیمانی رئیس محیط زیست شهرستان بندرماهشهر شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: پس از بررسی های انجام گرفته از سوی اداره محیط زیست و کارشناسان آلودگی دریایی اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان منشأ آلودگی بندرمجیدیه، نشتی مخزن نفت کشتی نفت کشی تشخیص داده شد.
وی افزود: در حال حاضر نیز پاکسازی منطقه آلوده به مساحت حدود 2 کیلومتر توسط کارشناسان پاکسازی اداره بنادر و دریانوردی در حال انجام است و خوشبختانه این حادثه مرگ و میر آبزیان را به همراه نداشته است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به قانون جلوگیری از ایجاد آلودگی نفتی دریایی و رودخانه ای که متولی رسیدگی به آن اداره بنادر و دریانوردی است، مراحل قانونی برای برخورد جدی با خاطی توسط این اداره انجام می شود.
تعدادی از گردشگران که جمعه شب به قصد تفریح و شنا به ساحل دریای مجیدیه بندرماهشهر رفته بودند متوجه آلودگی شدید نفتی در این منطقه شدند.
شدت آلودگی نفتی به گونه ای بود که شناگران با بدن هایی آغشته به مواد نفتی ساحل این بندر را ترک کردند.
بندرصادراتی ماهشهر در نزدیکی ساحل دریای مجیدیه بندرماهشهر زیر نظر پالایشگاه آبادان و یک بندر مهم صادرات فرآورده های نفتی است که 72مخزن نفتی و هشت اسکله تخلیه و بارگیری مواد نفتی را در خود جای داده است.
شهرستان بندری ماهشهر در 100 کیلومتری جنوب اهواز قرار گرفته و بندر امام خمینی/ره/ که یکی از مهمترین بندرهای کشور است در این شهرستان قرار دارد.
6002/9858/6064
خبرنگار: آمنه محتشمی**انتشار : محسن بهاروند

انتهای پیام /* www.irna.ir

Check Also

COVID-19 kills 148 Iranians over past 24 hours

Sima Sadat Lari said that, with the 148 new deaths, the country’s total COVID-19 death …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *