Home / Politics / متولیان امر پاسخگوی سهل انگاری صورت گرفته در سانحه واژگونی اتوبوس باشند

متولیان امر پاسخگوی سهل انگاری صورت گرفته در سانحه واژگونی اتوبوس باشند

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، حسین هاشمی تختی ضمن تسلیت گفتن این ضایعه ، افزود: برخی موارد وقوع این حادثه به آموزش و پرورش باز می گردد که باید نظارت لازم انجام می شد، همچنین بخشی به متولیان حمل و نقل مرتبط است.
وی ادامه داد: به نظر می رسد بی دقتی هایی در این خصوص صورت گرفته و خوب عمل نشده که نتیجه آن داغ دار شدن مردم است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش نباید اتوبوس دانش آموزان ساعت 11 شب حرکت می کرد، مسئولان پاسخگو باشند که چرا در این ساعت اتوبوس حرکت کرده است.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمانی که قرار است دانش آموزان نخبه استان به اردو اعزام شوند باید پاسخ داده شود که چرا راننده ای بی حوصله با عدم آمادگی پشت فرمان نشسته است.
هاشمی تختی تاکید کرد: باید ابعاد مختلف این حادثه مورد بررسی شده و پس از انجام بررسی ها و مشخص شدن مقصران این حادثه برخورد قاطع با آن ها صورت پذیرد تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در کشور نباشیم.
وی بار دیگر، این واقعه ناگوار را به تمامی خانواده های داغدار که فرزندان آنها از دانش آموزان برتر و نخبه استان بودند و همچنین تمامی مردم هرمزگان به ویژه مردم شهرستان های میناب و رودان تسلیت گفت.
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی افزود: چنین حوادثی نه تنها در هرمزگان بلکه در دیگر مناطق کشور نیز رخ داده و وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های متولی باید تدابیر لازم را در این خصوص بیندیشند.
هاشمی تختی با بیان اینکه تمامی نمایندگان مردم هرمزگان پیگر و نگران وضعیت حادثه دیدگان بوده اند، اظهار داشت: تمامی نمایندگان استان با عزیزان داغدار این حادثه ابراز همدردی کرده و در غم آنها شریک هستند.
وی اضافه کرد: هرکدام از نمایندگان استان به نحوی پیگیر این موضوع بوده و بنده نیز به عنوان عضو کمیسیون عمران پیگیری های لازم را در حوزه حمل و نقل که مرتبط با این کمیسیون است انجام می دهم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: از مواردی که باید به صورت زیربنایی در این خصوص مورد توجه قرار گیرد توسعه خطوط ریلی است تا شاهد سفرهای ایمن تر در کشور باشیم.
وی گفت: نمایندگان استان هرمزگان از طریق برگزاری جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش پیگیری خواهند کرد تا تدابیری در نظر گرفته شود که دانش آموزان سراسر کشور از این پس سفرهای ایمن تری داشته باشند.
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان ساعت سه و 59 دقیقه بامداد جمعه در شهرستان داراب روی داد و در این حادثه هفت دانش آموز، سرپرست آنها و همچنین کمک راننده اتوبوس جان باختند.
راننده این اتوبوس که از نظر جسمانی، سالم است، بازداشت و پرونده قضایی برای پیگیری دقیق ابعاد مختلف این حادثه تشکیل شد.
این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.
2 اتوبوس دیگر نیز حامل دانش آموزان هرمزگانی به مقصد شیراز بودند که به دنبال این حادثه ، سرنشینان آنها در باشگاه فرهنگیان شهر داراب اسکان داده شدند.
30 مورد سیتی اسکن، 72 مورد xray ، پنج مورد تصویربرداری پزشکی و 16مورد سونوگرافی برای 34 مصدوم این حادثه انجام شد.
یک نفر از مصدومان نیاز به قطع اندام فوقانی و تحتانی دارد و دانش آموز مصدوم دیگر نیازمند قطع اندام فوقانی است.
چهار مصدوم انتقال یافته به مرکز ترومای شهید رجایی و یک مصدوم اعزامی به بیمارستان نمازی در شیراز در حال دریافت خدمات درمانی هستند.
رضا صادقی خواننده مشهور هرمزگانی کنسرت امشب خود در بندرعباس را به احترام دانش آموزان جان باخته در سانحه واژگونی اتوبوس در داراب فارس لغو کرد.
در پی جان باختن شماری از دانش آموزان هرمزگان در سانحه واژگونی اتوبوس، فردا شنبه در استان هرمزگان عزای عمومی اعلام شد.
در این حادثه که بامداد روز جمعه دهم شهریورماه جاری روی داد، مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته این حادثه تلخ هستند.
مراسم تشییع جان باختگان از ساعت 17 در گلزار شهدای بندرعباس برگزار می شود.
جمعی از مردم بندرعباس به یاد و احترام جان باختگان این سانحه در نزدیکی امامزاده شاه محمد تقی (ع) بندرعباس شمع روشن کردند.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار: محمد جهانگیریان

انتهای پیام /* www.irna.ir

Check Also

Iran’s parliament speaker calls for S Korea’s to immediate solution to unfreeze frozen funds

During a meeting with South Korean Prime Minister Chung Sye-kyun, Qalibaf noted that "we are …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *