Home / Politics / رانندگان تاکسی های فرسوده در ارومیه تا پایان شهریورماه جاری برای نوسازی فرصت دارند

رانندگان تاکسی های فرسوده در ارومیه تا پایان شهریورماه جاری برای نوسازی فرصت دارند

فخرالدین معصوم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکسی هایی که زمان تولید آنها سال 83 و پیش از آن است تا آخر شهریورماه فرصت دارند تا با مراجعه به مراکز اسقاط، خودروی خود را تحویل داده و برای دریافت تاکسی نو اقدام کنند.
وی از نوسازی 40 درصد تاکسی های فرسوده شهر ارومیه در 2 سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در این مدت 540 دستگاه تاکسی در این شهر نوسازی شده و 477 دستگاه دیگر نیز در نوبت نوسازی قرار دارد.
وی اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در نیمه دوم سال 94، یک هزار و 700 دستگاه تاکسی برای نوسازی در شهر ارومیه در نظر گرفته شده بود که 30 درصد این تعداد هنوز اقدامی برای نوسازی انجام نداده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه با اشاره به تردد بیش از پنج هزار تاکسی در این شهر ادامه داد: متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی این شهر 7.8 سال است که باید این رقم به زیر هفت سال کاهش یابد.
معصوم زاده بسیاری از رانندگان را راغب برای نوسازی تاکسی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل روند کند نوسازی، نبود ضامن برای رانندگان است که مشکلی فراگیر محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه با 11 هزار هکتار مساحت و بیش از 750 هزار نفر جمعیت، یکی از 10 شهر پرجمعیت کشور محسوب می شود.
در سال های اخیر با افزایش آلودگی هوا در این شهر و با توجه به اینکه تاکسی های فرسوده یکی از مقصران این امر شناخته شده، روند نوسازی تاکسی های فرسوده همچون دیگر شهرهای بزرگ کشور آغاز شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /* www.irna.ir

Check Also

Iran’s parliament speaker calls for S Korea’s to immediate solution to unfreeze frozen funds

During a meeting with South Korean Prime Minister Chung Sye-kyun, Qalibaf noted that "we are …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *