Home / Economy / ظاهر مجلل مساجد با کارکرد فرهنگی این نهاد منافات دارد

ظاهر مجلل مساجد با کارکرد فرهنگی این نهاد منافات دارد

به گزارش ایرنا حسن رحیم پور ازغدی یکشنبه در همایش کشوری اندیشه های آسمانی در مشهد افزود: احترام به مساجد به معنای ساخت مساجد مجلل با هزینه های سرسام آور نیست، زیرا در مساجد مجلل خبری از انفاق، ایمان و برادری نیست.
وی با بیان اینکه مساجد اسلام نیاز به شکوه مادی ندارد، اظهار کرد: مسجد باید کاملا ساده اما دارای روح باشد و ساکنین آن اخلاق و ایمان داشته باشند، باید سعی در اصلاح داشته باشیم و دامنه ارتباطات خود را با مساجد فعال در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی توسعه دهیم.
وی اظهار کرد : مسجد، کانون تمدن سازی، مرکز تعلیم و تربیت، مشاوره دفاعی، امنیتی و نظامی برای عزت و آرامش جامعه اسلامی و مرکز گفت و گو بین ادیان و مذاهب مختلف، کانون روابط بین الملل، مدرسه و دانشگاه است.
وی با بیان اینکه معابد در ادیان مختلف یک بعدی و دارای یک کارکرد است، اظهار کرد: تنها در اسلام است که مسجد مرکز زندگی و انسان سازی است.
وی ادامه داد : مسجد در اسلام، خانه مردم، پناهگاه فقرا، دادگاهی برای دفاع از مظلومین، پادگان و دانشگاه بوده است.
رحیم پور ازغدی عنوان کرد: مسجد سکولار هم داریم که ساختمانی برای عبادت است و از تمام ابعاد جدا شده و بی ربط به مسایل اجتماعی و سیاسی و انسان سازی است.
وی با بیان اینکه فعالیت مساجد به تجدید آگاهی ها و میثاق ها می انجامد، تصریح کرد: تمام جنبش ها و انقلاب ها از جمله نهضت مشروطه از مساجد آغاز شده اند.
وی گفت : نهضت مشروطه، انقلابی دینی مذهبی بوده است، نه یک مشروطه خواهی غربی چنانکه فتح مکه با فتح مسجد الاحرام بود.
وی افزود : مسجد فضایی با کارکردهای گسترده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است همانطور که اوایل انقلاب همه امور از امنیت محله تا کمیته تامین غذا، کلاسهای آموزشی و مرکز اصلی بسیج نیروهای رزمنده، مساجد بود .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه روح فرهنگ دینی در مساجد محله ها بود، گفت: انقلاب ما بدون مساجد پیش نمی رفت .
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132

انتهای پیام /* www.irna.ir

Check Also

Russia’s Astrakhan welcomes Iranian entrepreneurs

In a meeting with Iran's consul general Mahdi Akouchkian on Thursday, Irina Azarova expressed confidence …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *