Home / Economy / تجمع کارکنان مک دونالد در مقابل پارلمان انگلیس

تجمع کارکنان مک دونالد در مقابل پارلمان انگلیس

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته هایی را در دست داشتند که بر روی آن عبارت هایی همچون 'مک اعتصاب' و یا 'برای دریافت دستمزد 10 پوند در ساعت، اعتصاب می کنیم' نوشته شده بود.
یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی به خبرنگار ایرنا گفت که برخی از همکارانش به دلیل ترس از اینکه کارشان را از دست بدهد در اعتصاب شرکت نکرده است.
وی که از کارکنان شعبه کریفورد مک دونالد بود اظهار داشت: او و سایر دوستانش به دلیل شرکت در این تجمع اعتراضی از سوی مدیر شعبه مورد تحقیر قرار گرفته و در محیط کار احساس امنیت ندارند.
یک معترض دیگر که خود را تام معرفی کرد ، گفت: من ساعتی 7 پوند حقوق می گیرم و این میزان دریافتی، زندگی من را کفاف نمی دهد. من بایستی بین غذا خوردن و یا پرداخت صورت حساب و مخارج زندگی یکی را انتخاب کنم.
در این تجمع اعتراضی، جان مک دانل وزیر دارایی کابینه در سایه از حزب کارگر نیز حضور داشت و در سخنانی را در حمایت از شرکت کنندگان ایراد کرد.
شنبه گذشته نیز ده‌ها تن از کارکنان این فروشگاه زنجیره‌ای و اعضاء اتحادیه‌های کارگری در مقابل مقر مک‌دونالد در لندن تجمع کرده بودند.
کارکنان دو شعبه از فروشگاه زنجیره‌ای مک‌دونالد انگلیس در اقدامی بی‌سابقه از امروز (دوشنبه) در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان دست به اعتراض زدند.
دست‌کم 40 تن از کارکنان شعبه‌های کمبریج و کریفورد انگلیس در این اعتصاب شرکت دارند. معترضین خواهان امنیت شغلی و پرداخت دست‌کم 10 پوند در ساعت به‌عنوان دستمزدشان هستند.
ایان هودسون رئیس انجمن مواد غذایی و اتحادیه کارگران انگلیس (BFAWU) در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن حمایت از تصمیم کارکنان مک ‌دونالد گفت: اکنون زمان تغییر فرارسیده است. پیش از این کارکنان رستوران‌هایی نظیر مک‌دونالد مجبور بودند تا وضعیت نابرابر حقوقی‌شان را تحمل و در محل کار تحقیر شوند. اما اقدام امروز شجاعانه و تاریخی است.
بیش از یک‌میلیون نفر در فروشگاه‌های مک‌دونالد در سراسر جهان کار می‌کنند که از این میزان در حدود یکصدهزار تن در انگلیس به مشغول به کار هستند.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر نیز ضمن اعلام حمایت از اقدام کارکنان معترض مک‌دونالد، تأکید کرد که خواسته آن‌ها منصفانه و بایستی مورد توجه قرار گیرد.
بااین‌حال یک سخنگوی مک‌دونالد این اعتصاب را کم‌ارزش و فاقد مشروعیت خواند و عنوان کرد که شمار اعتصاب‌کنندگان زیر 0.01 درصد است و ادعای آن‌ها مربوط به یک اختلاف داخلی است.
وی همچنین عنوان کرد که از آوریل سال 2016 تاکنون سه بار دستمزد کارکنانش را افزایش داده است.
این برای اولین بار از زمان گشایش مک‌دونالد در انگلیس در سال 1974 است که کارکنانش اعتصاب می‌کنند.
شبک**اروپام ** هـ ن **1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /* www.irna.ir

Check Also

Russia’s Astrakhan welcomes Iranian entrepreneurs

In a meeting with Iran's consul general Mahdi Akouchkian on Thursday, Irina Azarova expressed confidence …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *