Home / Culture / افتتاح هاب ناتو برای کنترل خاورمیانه و مدیترانه در ایتالیا

افتتاح هاب ناتو برای کنترل خاورمیانه و مدیترانه در ایتالیا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، مراسم افتتاح این هاب روز سه شنبه در پایگاه ناتو در 'لاگو پاتریا' در نزدیکی شهر جنوبی ناپل برگزار شد. این هاب یک مرکز اطلاعاتی برای تحلیل و پخش اطلاعات است که به هماهنگ کردن همکاری میان نیروهای چند ملیتی و واحدهای غیر نظامی می پردازد.
این هاب که در ماه دسامبر بطور کامل اجرایی خواهد شد، دارای 90 پرسنل نظامی و غیر نظامی است و به توسعه منطقه ای و مدیریت بحران و ارگان های غیر دولتی و سازماهای بین المللی می پردازد.
هدف این هاب (NSD-S Hub) تمرکز برروی مناطق جنوبی از خاورمیانه تا شمال افریقا و ساحل و آفریقای جنوب سحرا جهت درک خطرات و پیچیدگی های این اراضی است.
'الخاندرو الوارگونزالس' معاون دبیر کل برای مسایل سیاسی و امنیتی ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: هاب مدیریت استراتژیکی ناتو برای جنوب از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا از طریق مدیریت و به اشتراک گذاری اطلاعات برای بهبود آگاهی از اوضاع منطقه و تهدیدات و چالش ها کمک می کند.
به عقیده دریاسالار مایکل هاوارد فرمانده 'JFC' در ناپل، با اینکه ناتو در کشورهای مختلف افریقایی و خاورمیانه عمل می کند، درک چنین منطقه وسیع و پیچیده نیاز به انطباق دائم دارد. این هاب روابط جدید با ارگان های بین المللی و واحدهای غیر ناتو برقرار می کند. راه به سوی صلح و ثابت دراز است و راه زیادی در پیش داریم.
شبد**461**9122** انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /* www.irna.ir

Check Also

COVID-19 kills 148 Iranians over past 24 hours

Sima Sadat Lari said that, with the 148 new deaths, the country’s total COVID-19 death …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *