Home / Culture / اسب های برتر جشنواره زیبایی قهرمانی کشور در شهر تفت معرفی شدند

اسب های برتر جشنواره زیبایی قهرمانی کشور در شهر تفت معرفی شدند

در پایان این جشنواره در بخش کره مادیان های یک ساله کلاس 1A به ترتیب ، آریا بانو بیک ، آریسا پارسیا و اطلس نامی اردکان و در کره مادیان های یک ساله کلاس 1B ، آذر دخت حمامی ، آریانا پارسیا و افسانه سیادت مقام اول تا سوم را به دست آوردند.
همچنین در گروه کره نریان های یکساله 2A اسب های آرمان ایساتیس ، اژدر شاه آبادی و آوتار رجائی مقام های برتر را کسب کردند.
در کره نریان های یکساله کلاس2B به ترتیب ، آتیک شول ، آبان عباس و آذرخش حمامی و در گروه کره مادیان های دو ساله کلاس 3A ، یانا افشان ، یکران و یاریناز سرافراز اول تا سوم شدند.
در گروه مادیان های دو ساله کلاس 3B ، یلدار ناصر ، یاقوت ناصر و یال طلا سیادت و در کره مادیان های سه ساله کلاس 4 ، ویس بیوکی ، وهسودان امینی و ویکتوریا اول تا سوم شدند .
همچنین گروه مادیون های خردسال (دو ساله و سه ساله) به ترتیب ، یلدا ناصر ، یاقوت ناصر و ویس بیوکی و در گروه کره مادیان های 4-6 ساله کلاس 5 ، ماهرخ صدر اردکان ، نازی اردکان و لمون تک به ترتیب اول تا سوم شدند.
در کره مادیان های آیندگان کلاس 6A ، به ترتیب باران اردکان ، بهار ناز حمامی و بانو خو و در کره مادیان های آیندگان نیز ، بنیتا ، برلیان سیادت و بادیه سیادت اول تا سوم شدند.
در کره نریان های دو ساله کلاس 8A ، یاور بیک ، یزدان بیوکی و یسنا و در کره نریان های دو ساله کلاس 8B نیز یادگار کارون ، یگان میر اسد و یورش یزدانی اول تا سوم شدند.
در کره نریان های سه ساله کلاس 9 ، والا مقام بامیان ، ولیعهد کریمی و ورسک صدر اردکان و در گروه نریان های خردساله کلاس 8B نیز ، والا مقام بامیان ، یزدان بیوکی و یاور بیک مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
همچنین در گروه نریان های بزرگسال به ترتیب نماد صدر اردکان ، فاتح و نبرد قاسمی اول تا سوم شدند.
در این جشنواره 74 راس اسب از استان های یزد ، اصفهان ، کرمان ، هرمزگان ، خوزستان ، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری حضور داشتند.
جشنواره به مدت سه روز در ورزشگاه آزادی تفت و با حضور داوران اعزامی از کشورهای سوریه ، بلژیک و لهستان زیر نظر فدراسیون سوارکاری و به میزبانی هیات اسب سواری استان برگزار شد.
در پایان، زیباترین اسب های حاضر معرفی و به مالکان آنها جوایزی اهدا شد.
6 هزار راس اسب عرب در کشور وجود دارد که حدود 65 درصد آن با چهار هزار و 200 رأس مربوط به استان یزد است.
شهر تفت در 20 کیلومتری جنوب غرب شهر یزد واقع شده است.
7536*2047*خبرنگار:کاظم سبحانزاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /* www.irna.ir

Check Also

COVID-19 kills 148 Iranians over past 24 hours

Sima Sadat Lari said that, with the 148 new deaths, the country’s total COVID-19 death …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *